Veröffentlicht inPanorama

Neue 3-D-Werbetafel von Coca-Cola am Times Square bricht Rekorde

Neue 3-D-Werbetafel von Coca-Cola am Times Square bricht Rekorde

imago79758379h~31428c60-b16a-4838-93f0-05b06a2d5644.jpg
Themen der Woche Bilder des Tages Coca-Cola Company unveils latest iteration of its Times Square sign Throngs of tourists pose for selfies in Times Square in New York on the unveiling of the newest iteration of Coca-Cola s digital sign on Tuesday, August 8, 2017. Coke set up a staggered eating arrangement in Duffy Square, offered free bottles of Coke and sat back as tourists posted photographs of themselves with the new sign behind them on social media. The new display features 1.5 million pixels and can display a seemingly infinite amount of display options. Coca-Cola recently reported second-quarter earnings that beat analysts expectations. ( PUBLICATIONxNOTxINxUSAxUK RichardxB.xLevine Topics the Week Images the Day Coca Cola Company unveils Latest ITERATION of its Times Square Sign throngs of tourists Pose for selfies in Times Square in New York ON The unveiling of The newest ITERATION of Coca Cola S Digital Sign ON Tuesday August 8 2017 Coke Set up a staggered Eating Arrangement in Duffy Square offered Free Bottles of Coke and SAT Back As tourists posted Photographs of themselves With The New Sign behind THEM ON Social Media The New Display Features 1 5 Million pixels and CAN Display a seemingly Infinite amount of Display Options Coca Cola Recently reported Second Quarter earnings Thatcher Beat Analysts Expectations PUBLICATIONxNOTxINxUSAxUK RichardxB xLevine Foto: imago/Levine-Roberts
  • Coca-Cola hat eine neue Werbetafel auf dem Times Square installiert
  • Die Werbetafel setzt sich aus 1760 LED-Bildschirmen zusammen
  • Sie bricht gleich zwei Weltrekorde

New York. 

Der Times Square in Manhattan ist für seine spektakuläre Leuchtreklame bekannt. Coca-Cola setzt mit seiner neuen Werbetafel nun gänzlich neue Maßstäbe – denn sie setzt sich aus 1760 beweglichen LED-Bildschirmen zusammen.

Wie „Horizont.net“ berichtet, hat der Getränkehersteller mit der überdimensionalen Werbung gleich zwei Guinness-Weltrekorde eingeheimst: „Das größte 3D-Robotic-Billboard“ und „Das erste 3D-Robotic-Billboard“ der Welt.

Seit dem 8. August ist die Tafel auf dem Times Square installiert und will mit verschiedenen dreidimensionalen Choreographien der beweglichen LED-Blöcke Durst auf das Kaltgetränk verbreiten.

————–

Mehr zum Thema:

So soll Cola-Cola gesünder werden

Coca Cola bringt zuckerlose Variante auf den Markt. Schon wieder

Offenbar menschliche Exkremente in Dosen von Coca-Cola gefunden

————–

Gegenüber „Horizont.net“ erklärt eine Mitarbeiterin von Coca-Cola, dass man mit der Werbung gleichzeitig Einheimische und Touristen ansprechen wolle. Geworben werde auf der Tafel für Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Diet Coke und Coca-Cola Life. Die verschiedenen Werbeclips würde man jeweils der Tageszeit anpassen. (raer)